Monday 13 January 2014

yang pertama untuk 2014 :)

Assalamualaikum :)


ini lah entry pertama untuk tahun nie.. still nak ucapkan selamat tahun baru dan berharap tahun nie akan jadi lebih baik daripada tahun sebelum nie. so apa yg dah jadi pada tahun 2013 tu jadi kan semua tu sebagai kenangan terindah. bagi yg perkara2 yg tak best tu delete jer laa daripada memori. tak pon jadi kan benda tu sebagai pengajaran dan jangan ulang lagi perkara yg tak baik itu ker tahun baru ini..

so tahun pon makin meningkat usia.. apa tah lagi usia bg kita2 nie kan? konpem laa meningkat tua jugak.. so makin hari makin tua, otak pon kene lah matang kan. fikir cara orang yg dah besar berfikir. jangan still nak jadi budak kecik jer.. *remind utk diri sendiri sebenarnya* hihi

untuk tahun 2014 nie kan.. umur kita dah pon ker 22 tahun pada 8 januari hari tu..fuyooo ~ sangat tak sangka yg kita dah pon 22 tahun.. kekadang kita sendiri nie boleh konfius umur kita berapa. sebab apa tau, kita asek rasa yg umur kita nie still 20 tahun lagi.. haha.

kekadang tu jugak kita akan rasa tak percaya sesangat yg umur kita dah 22 tahun. bila sebut jer 22 tu kita akan automatik sebut TUA! "eee, sekejap nyer dah tua! nak sweet 20 lagi" ~ nampak tak betapa tak senonoh nyer perangai kuh ini.. (-..-)"

apa2 pun kita akan berdoa semoga segala impian utk tahun ini akan tercapai. sebagai seorang penganggur terhormat macam kita nie yg baru habis belajar tapi just tanam anggur kat rumah, harus laa menanamkan semangat kat jiwa dan raga utk RAJINKAN DIRI KELUAR RUMAH DAN CARI KERJA!

bagi yg tak kenal kita nie.. meh kita habaq mai sat.. kita nie adalah orang yg paling malas nak keluar rumah.. tapi jangan salah faham! tade laa kita langsung tak keluar. keluar laa jugak berjalan. akan tetapi kerajinan nak keluar tu bila FAMILY yg ajak. kalau kawan yg mengajak kita keluar tu, selalu nyer kita akan malas nak join. kita tahu ada gak kekawan yg tak puas hati ngan kita dalam bab berjalan nie. tapi nak buat macam mana?

al-kisah nyer begini ~ dulu kecik2 kita adalah orang yg paling susah utk dapat permission keluar berjalan dengan kawan2 (time sekolah dulu laa). tapi kawan2 kita yg lain senang jer masa zaman sekolah dorang nak keluar berjalan jauh2 sampai naik bas naik LRT bagai.. kita nie tak payah cakap laa.. memang susah. baru jer cakap nie "mama esok nak keluar dengan kawan boleh?" tu jer soalan kita.. tapi jawapan yg mama berikan tu panjang lebor.. dah laa tu kene soal siasat lagi.. sudah nyer jawapan yg keluar adalah NO!

conclusion nyer sekarang.. kita dah terbiasa melekat kan rumah. bila kawan ajak kita sendiri akan memberi 1001 alasan utk tanak keluar. haha. alamak macam terbocorkan rahsia sendiri jer! tapelah ekk ~ HALAL kan jer! tapi tapi tapi!!! kita still ingat kekawan lama kita masa sekolah. rindu kot masa sekolah dulu. rasa macam nak putarkan balik jer masa nie ker zaman sekolah dahulu kala.. tskk :'(

kita dan baby aqil yg supper dupper comel! <3 span="">

ok laa ekk! insyaallah kalau rajin kita up lagi  entry baru..
kalau malas,, cerita nyer bulan2 depan or tahun depan baru kita update..
bhahaha ~

byeeee :)



No comments:

Post a Comment